Σε ισχύ τίθεται από την 1η Ιουνίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με πάνω από 250 εργαζόμενους, μέτρο που στοχεύει στην τήρηση των ωραρίων και στην καταβολή των υπερωριών.
Με το νέο καθεστώς της ψηφιακής κάρτας, το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο άμεσα σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές.
Ειδικότερα:
- Ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά πλέον στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.
- Όλες οι πληροφορίες για τον προγραμματισμό, καθώς και τα δεδομένα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για τον πραγματικό χρόνο εργασίας θα είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr) και σε μορφή ημερολογίου
- Θα καταγράφονται όλοι οι τύποι άδειας, καθώς και οι ωροάδειες.
- Θα καταγράφεται ο πραγματικός χρόνος εργασίας. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να δηλώνουν την προσέλευση και αποχώρηση τους από την εργασία και μέσω app εφαρμογής σκανάροντας την Κάρτα Εργασίας τους που θα απεικονίζεται στο κινητό τηλέφωνο σε μορφή QR code (όπως ακριβώς γινόταν με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού), και η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.
Με την Ψηφιακή Κάρτα κατοχυρώνεται το ωράριο και οι αμοιβές των εργαζομένων καθώς εισάγονται δύο νέες δικλείδες ασφαλείας δεδομένου ότι η έναρξη και η λήξη της εργασίας θα γνωστοποιείται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.
Με το τρόπο αυτό ο ελεγκτής θα γνωρίζει πριν επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί και έτσι ο έλεγχος θα γίνεται με αυτόματος και αντικειμενικές διαδικασίες που θα αποτρέπουν φαινόμενα υποδηλωμένης - αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών όπως περιπτώσεις που ο εργοδότης ζητά από τον εργαζόμενο να μην «χτυπήσει» την κάρτα κατά την προσέλευση, ή να δηλώσει αποχώρηση αλλά να παραμείνει στη δουλειά.