Back to top

Click away- Ανάκληση αναστολών και τρόπος πληρωμής εργαζομένων

Με τη λειτουργία του click away, δηλαδή της λιανικής πώλησης με τη διαδικασία της αγοράς με την προαγορά και την παραλαβή σε εξωτερικό χώρο, θα λειτουργήσει η αγορά για την εορταστική περίοδο.

Οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να λειτουργήσουν με την μέθοδο του click away, αντιμετωπίζονται σαν «κλειστές επιχειρήσεις με κρατική εντολή» και γι’ αυτό θα μπορούν να διατηρήσουν σε αναστολή σύμβασης εργασίας όσους εργαζόμενους επιθυμούν, ανάλογα με τις λειτουργικές τους ανάγκες.

Οι εργαζόμενοι ωστόσο που θα απασχοληθούν για τις ανάγκες του click away από Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου έως και τις 7 Ιανουαρίου, δε θα μπορούν να παραμείνουν σε αναστολή σύμβασης και οι εργοδότες οφείλουν να ανακαλέσουν τις αντίστοιχες αναστολές, ώστε ο μισθωτός να επιστρέψει σε ενεργή σύμβαση εργασίας για τον χρόνο που θα απασχοληθεί στην επιχείρηση.

Η ανωτέρω ανάκληση ορίζεται από την υπ’ αριθ. 49989/1266/4.12.2020 απόφαση για την αναστολή συμβάσεων εργασίας κατά το μήνα Δεκέμβριο, η οποία αναφέρει ότι οι επιχειρήσεις - εργοδότες δύνανται να προβαίνουν σε προσωρινή ανάκληση αναστολής συμβάσεων εργασίας εργαζομένων τους για κάλυψη έκτακτων, πρόσκαιρων, κατεπειγουσών και ανελαστικών αναγκών, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID-19.

Ως εκ τούτου οι εργαζόμενοι των οποίων ανακαλείται η αναστολή και ενεργοποιείται η σύμβαση εργασίας δικαιούνται να λάβουν:

  • Απο το κράτος αναλογία επί των 534 ευρώ για όσες ημέρες η σύμβαση εργασίας βρίσκεται σε αναστολή,
  • Απο τον εργοδότη αναλογία του μηνιαίου μισθού τους για όσες μέρες εργάστηκαν

Πρέπει να τονιστεί ότι σε περίπτωση που βρεθεί εργαζόμενος δηλωμένος σε αναστολή να απασχολείται στον φυσικό χώρο εργασίας του, υπάρχει πρόστιμο 1.200 ευρώ

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΝΕΑ