Back to top

Χρεώσεις απο πενταψήφια νούμερα

Οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), τα συνήθως αποκαλούμενα πενταψήφια νούμερα, σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Κλασικά παραδείγματα αποτελούν οι ψηφοφορίες (π.χ. ψηφοφορία για Eurovision), διαγωνισμοί, αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, παροχή τεχνικής υποστήριξης, παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ. καιρός), αστρολογία/χαρτομαντεία, υπηρεσίες ενηλίκων κ.ά.

Η πρόσβαση στις Υπηρεσίες είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης/αποστολής SMS/MMS προς αριθμούς που ξεκινούν από 901, 909, 806, 812, 825, 850, 875, 14, 190-195, 54 κ.ά. Η χρέωση για τη χρήση αυτών των υπηρεσιών είναι υψηλότερη από τις βασικές υπηρεσίες και η τιμολόγηση πραγματοποιείται με χρέωση στο λογαριασμό.

Υπάρχουν Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή – με ή χωρίς κόστος – του χρήστη.  Η εγγραφή μπορεί να γίνει και μέσω του Διαδικτύου με συμπλήρωση των στοιχείων σε ιστοσελίδα με προσφορές ή με ενημέρωση για προιόντα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η χρέωση γίνεται σε τακτική βάση (όπως εβδομαδιαία, δεκαπενθήμερη, μηνιαία) και ενδέχεται να εξαρτάται από το περιεχόμενο που λαμβάνει ή αποστέλλει ο χρήστης.

Το Νοέμβριο του 2019 οι εκπρόσωποι της Αρχής Προστασίας του Καταναλωτή επισήμαναν την κατακόρυφη αύξηση των αναφορών-καταγγελιών σε ποσοστό 70,83% για τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Υ.Π.Π.) με σύνηθες περιεχόμενο τα υπέρογκα ποσά χρεώσεων. Τονίστηκε από τους εκπροσώπους της Αρχής η ανάγκη αυστηροποίησης του νομοθετικού πλαισίου, η πιστή εφαρμογή του και η επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες περιλαμβανομένης της αφαιρέσεως της άδειας λειτουργίας.

Ο πολίτης σε περίπτωση οποιουδήποτε προβλήματος με τις «Υπηρεσίες» έχει τις εξής δυνατότητες:

1. Επικοινωνία με τον πάροχο του δικτύου και αίτηση για φραγή του πενταψήφιου αριθμού και γενικότερα των πενταψήφιων αριθμών.

2. Προφορική επικοινωνία με την εταιρεία και αναφορά του προβλήματος

3. Γραπτή καταγγελία προς την εταιρεία, η οποία πρέπει να περιέχει συνοπτική και σαφή αναφορά του προβλήματος, καθώς και προσκόμιση όλων των απαραίτητων εγγράφων που θα βοηθήσουν στη διερεύνηση του θέματος (π.χ. αντίγραφο λογαριασμού).

Σε κάθε γραπτή καταγγελία, οι εταιρείες οφείλουν να αποδίδουν «μοναδικό αριθμό αναφοράς» της καταγγελίας, που ουσιαστικά αποτελεί έναν εύκολο τρόπο αναζήτησης του εγγράφου σας. Ενημέρωση για το συγκεκριμένο αριθμό μπορείτε να λάβετε από τις εταιρείες.

Η εταιρεία υποχρεούται να απαντά εγγράφως σε έγγραφες καταγγελίες εντός 20 ημερών από την παραλαβή τους.

4. Εάν δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα, μετά την παρέλευση των 20 ημερών από την ημέρα που η εταιρεία παρέλαβε την καταγγελία ή από την ημέρα που η εταιρεία σας ζήτησε τυχόν συμπληρωματικά στοιχεία (οπότε και ισχύει εκ νέου το διάστημα των 20 ημερών), τότε έγγραφη καταγγελία προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Η ΕΕΤΤ ενημερώνει για τη λήψη της καταγγελία και για την πορεία αξιολόγησής της. Σε περίπτωση αναρμοδιότητας, προωθεί το αίτημά στον αρμόδιο φορέα και παράλληλα πληροφορεί σχετικά με την μεταβίβαση.

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΝΕΑ