Στα πλαίσια του αναπτυξιακού νόμου ενισχύονται επιχειρήσεις πρωτογενούς τομέα, μεταποίησης και τουρισμού για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων με επιχορήγηση, επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης, φοροαπαλλαγή και επιδότηση δημιουργούμενης απασχόλησης. Το ποσοστό της ενίσχυσης για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μπορεί να φτάσει το 55% του προϋπολογισμού της επένδυσης.
Ήδη έχει τεθεί σε διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο: «Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις», με το οποίο το μεγαλύτερο μέρος της διαχείρισης των αιτήσεων επιχορήγησης, φοροαπαλλαγής και γενικά ενίσχυσης επενδυτικών σχεδίων επιχειρήσεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και των υπόλοιπων περιφερειών μέσω του Αναπτυξιακού Νόμου θα γίνεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, ενώ οι αντίστοιχες περιφερειακές υπηρεσίες καταργούνται ή αποδυναμώνονται.
Ειδικότερα προτείνεται επενδυτικά σχέδια επιλέξιμου ύψους έως και ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ευρώ, που υλοποιούνται μέσα στα όρια της κάθε Περιφέρειας να υποβάλλονται στις Διευθύνσεις Αναπτυξιακού Προγραμματισμού των Περιφερειών της Χώρας και β. στη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων όλα τα υπόλοιπα επενδυτικά σχέδια.
Με τον ισχύοντα αναπτυξιακό νόμο 4399/2016 η διαχείριση των αιτήσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων σε καθεστώτα ενίσχυσης γίνονταν: α. για επενδυτικά σχέδια επιλέξιμου ύψους έως και τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ, που υλοποιούνται μέσα στα όρια της κάθε Περιφέρειας, από τις Διευθύνσεις Αναπτυξιακού Προγραμματισμού των Περιφερειών της Χώρας,
β. για επενδυτικά σχέδια επιλέξιμου ύψους άνω των τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ, που υλοποιούνται στις Περιφέρειες Δυτικής και Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από τη Διεύθυνση Περιφερειακής Αναπτυξιακής
Πολιτικής του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (πρώην Μακεδονίας και Θράκης),
γ. για όλα τα υπόλοιπα επενδυτικά σχέδια από τη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.
Η αποψίλωση των αρμοδιοτήτων των περιφερειακών υπηρεσιών διαχείρισης και η υπερσυγκέντρωση της διαχείρισης στο Υπουργείο Ανάπτυξης αντιβαίνει στο βασικό στόχο των αναπτυξιακών νόμων περί αποκέντρωσης και περιφερειακής συνοχής, θα προκαλέσει τεράστιες καθυστερήσεις, ενώ θα χαθεί η δυνατότητα των επενδυτικών φορέων να παρακολουθούν άμεσα την πορεία των αιτήσεών τους.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης πρέπει να έχει επιτελικό ρόλο στην υλοποίηση των αναπτυξιακών νόμων, νομοθετώντας, εκδίδοντας άμεσα τις απαραίτητες εγκυκλίους, προσαρμόζοντας το Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων εγκαίρως και απαντώντας ουσιαστικά στα ερωτήματα με ομοιόμορφο τρόπο για όλες τις υπηρεσίες.
Η υποβάθμιση των υπηρεσιών των Περιφερειών που εδώ και χρόνια ασχολούνται με το αντικείμενο, θα αποδυναμώσει την τοπική κοινωνία και την περιφερειακή επιχειρηματικότητα, διότι η πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία όπως ο αναπτυξιακός νόμος θα γίνεται μέσω Αθηνών, ενώ μέχρι σήμερα οι επιχειρήσεις της Κεντρικής Μακεδονίας είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθούν την πορεία των επενδυτικών τους σχεδίων άμεσα και τα γραφεία συμβούλων και οι ελεγκτικές εταιρίες μπορούσαν να συμβουλεύονται στελέχη των αρμόδιων υπηρεσιών. Η διαχείριση των επενδυτικών σχεδίων είναι πιο αποτελεσματική όταν γίνεται αποκεντρωμένα και οι σημερινές καθυστερήσεις στην αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων δεν οφείλονται στην αποκεντρωμένη λειτουργία των περιφερειακών υπηρεσιών, αλλά στην έλλειψη κωδικοποίησης της οικείας νομοθεσίας και στις συνεχείς παρατάσεις υλοποίησης επενδυτικών σχεδίων των παλιότερων αναπτυξιακών νόμων (ν.3299/2004).